Monday, 19 August 2013

KEMUNCULAN IMAM MAHDI (5) Inilah Hakikat Namanya. Sampai Bila-Bilapun Tidak Akan Dijumpai.



Memasuki abad ke-15, berbagai kelompok Islam mulai menghidupkan kembali harapan mereka terhadap Imam Mahdi. Mereka bercita-cita mahukan masa depan yang lebih baik

Menurut Esposito, Di kota suci Makkah dan Madinah,  sejumlah ulama menulis pendapat mereka  untuk mempertegas keyakinan umum akan kemunculan seorang mujaddid  (pembaharu) agama pada abad peralihan.

Bahkan, seorang ahli fekah Sunni terkemuka, Ibnu Al-Hajar Al-Maliki, menyatakan bahawa Imam Mahdi akan muncul pada milenium itu. Menurut Ibnu Al-Hajar, Imam Mahdi itu berasal dari keturunan Fatimah, putri Nabi. Namanya akan sama dengan nama Nabi, serta orangtuanya sesuai dengan nama orangtua Nabi. 

Walau bagaimanapun, kami suka menjelaskan kepada anda bahawa jumhur ulamak sangat faham tentang maksud Al-Mahdi yang akan keluar pada setiap awal kurun.

Boleh jadi, maksud Mahdi sebagaimana disebut oleh Ibnu Al-Hajar Al-Maliki itu adalah mujadid agama. Wallahu Ahlam.

TIGA MACAM AL MAHDI
Sesungguhnya ada 3 macam Al-Mahdi, sebagaimana yang kami kutip dari Kitab, Inilah Imam Mahdi yang dinanti-nanti, ms 106.

[1] Al-Mahdi dalam hal kebaikan, seperti contoh Umar bin Abdul Aziz.

[2] Al-Mahdi dalam hal peperangan, seperti contoh orang yang selalu bergelumang dalam perang fi-sabilillah.

[3] Al-Mahdi dalam hal agama seperti contoh Isa binti Maryam.

Sesungguhnya Al-Mahdi pada setiap awal kurun (mujadid) boleh jadi dari (1) atau (2), tetapi Al-Mahdi Al-Muntazar Akhir Zaman meliputi (1), (2) & (3) sekaligus.

Al-Mahdi Akhir Zaman adalah manusia suci, yang kerajaannya seperti Iskandar Zulkarnain. Dan semua orang ternanti-nanti akan saat kemunculannya. Kemudian timbul pula soalan, bilakah ia diislah (pengislahan)?

Saya rasa biarlah soalan itu menjadi rahsia saya. Maklumat yang saya dapat dari Muhamad menunjukkan pengislahan sudah berlaku. Perjalanan pengislahan itu sudah bermula, hanya menunggu masa kemunculan dan mendapat baaih manusia. Terpulang kepada anda untuk mempercayai saya. Saya tak memaksa sama-sekali.  

BENUA KECIL INDIA
Pada abad ke-15 M, di Benua Kecil India juga muncul tokoh yang mengaku sebagai Imam Mahdi.  Pada tahun 1495M (sezaman dengan kerajaan Melayu Melaka & Majapahit di Jawa), seorang tokoh bernama Sayyid Muhammad dari Jaunpur mengaku sebagai Imam Mahdi.

Uniknya, ia mengaku sebagai Imam Mahdi saat berada di Makkah, sambil  melaksanakan thawaf mengelilingi Ka’bah.

Kemudian saat dia kembali ke India, di Masjid Utama Taj khan Salar di Ahmebad, Sayyid Muhammad kembali mengumumkan dakwaannya sebagai Imam Mahdi.  Untuk memperkuat pengakuannya sebagai Mahdi, disebutkan pula bahwa nama kedua orangtuanya adalah Abdullah dan Aminah.

KITA BERHENTI SEKEJAP
Kami meminta izin berhenti sekejap untuk membawa anda kepada satu kesimpulan khusus bahawa semua Al-Mahdi (termasuk dalam post yang lepas) bernama Muhamad.

Cuma yang terakhir, Sayyid Muhamad bin Abdullah (dan ibunya bernama Aminah) dari Jaunpur India benar-benar memberikan namanya yang asli untuk mengesahkan dakwaannya. Baki yang lain mungkin betul dari segi namanya sebagai Muhamad tetapi bersalahan pula dari segi nama bapa dan ibunya.

KESALAHAN DALAM PENGAKUAN
Kisah di atas juga menunjukkan beberapa kesalahan dalam pengakuan Sayyid Muhamad. Meskipun namanya dan nama bapanya betul, tetapi kesalahannya masih ada.

Berikut kesalahannya. Dia mendakwa secara sukarela, bukan secara paksaan seperti dalam kisah sebenar yang akan berlaku di Mekah.

INI HAKIKAT NAMANYA
Nama Al-Mahdi yang sebenar ialah Muhamad bin Abdullah. Tetaapi sesetengah hamba Allah telah memberi pendapat mereka yang berani. Nama Mahdi mungkin ada tambahan di belakangnya. Kata mereka,  mungkin Muhamad Zahir, Muhamad Khairil, Muhamad Amin, Ahmad Khairin dan sebagainya.




Kemudian nama bapanya mungkin Abdullah (sebagaimana disebutkan dalam hadis). Mungkin juga nama lain yang membawa maksud hampir sama dengan Abdullah. Wallahu Ahlam.

Saya tersenyum memanjang sahaja melihat kebodohan & kebebalan Yahudi & Agen-agen Dajjal memaksa/memujuk Negara-negara membangun dan moden membeli software (perisian) dan mikrocip computer untuk tujuan mengetahui maklumat peribadi.

KAMI TAHU TUJUAN MEREKA
Kami tahu tujuan mereka. Mereka ingin mengesan manusia yang bernama MUHAMAD BIN ABDULLAH. Alangkah bodoh dan bebalnya mereka.

Tuhan mempunyai makar (rencana) yang lebih hebat daripada system computer mereka. Bahkan mereka mungkin tidak akan mengenali Al-Mahdi itu sama sekali.

Seminggu yang lepas, Muhamad memberitahu saya bahawa bahawa dia ingin menukar Kad Pengenalannya daripada bentok yang lama (biasa) kepada bentok elektronik (computerised). Saya senyum sahaja. Saya yakin dia selamat sekalipun Kad kepunyaannya berada di tangan Yahudi atau agen-agen Dajjal.

Saya percaya Al-Mahdi Akhir Zaman ini akan disembunyikan sedalam-dalamnya dalam gua keselamatan yang disediakan Tuhan. Dia bebas pergi ke mana sahaja, makan apa sahaja, naik motorsikal atau kereta ke mana sahaja, pakai baju apa sahaja, bahkan bisa solat di mana sahaja. Tetapi keadaannya pasti selamat. Insyaallah, dia terjamin selamat.

SEMUA ORANG TIDAK MENGENALINYA
Kalau ditanya pada habib mana-manapun di dunia ini, mereka mungkin tidak tahu siapa sosok bakal Imam Mahdi itu. Bahkan mungkin tidak mengenalinya. Maka apatah lagi orang-orang Arab di Asia Barat. Maka apatah lagi Amerika Syarikat & sekutu-sekutunya. Dan paling nyata sekali, Yahudi sedikitpun tidak dapat mengecamnya dan mengenalinya.

TEKNIK GAMBARAN
Sesetengah sumber mengatakan bahawa mereka (Yahudi & AS) juga menggunakan teknik “gambaran” untuk mengenalpasti mana-mana individu yang ada iras wajah seperti wajah Rasulullah SAW dan ahlul bait yang terdahulu.
Mereka meminta bantuan jin-jin tua yang berumur panjang (ribuan tahun) untuk mengenalpasti wajah masakini yang ada iras wajah seperti mereka yang terdahulu.

Sangat bodoh dan bebal. Jin dan syaitan itu sendiri sangat takut kepada Rasulullah SAW dan keturunannya yang mulia. Bahkan mereka pun takut juga kepada Al-Mahdi. Mana mungkin mereka berani merapatinya dan berbohong mengenainya.

WAJAH SEBENAR MAHDI.
Al-Mahdi itu berwajah biasa dengan warna kulitnya sawo matang. Tetapi syaitan dan jin-jin kafir sangat takut  kepadanya, bahkan sangat takut memandang wajahnya kerana amalan wiridnya yang kuat. Kalau anda pernah mendengar kisah Syaidina Umar yang ditakuti syaitan, maka hal itu juga benar kepada Al-Mahdi.

Amalannya setiap hari ialah Al-Ikhlas 100X, Al-Falaq 100X dan An-Naas 100X. Anda sendiri tidak sekuat dia membaca ayat-ayat tersebut.  Maka malulah anda kepada diri anda sendiri.

AHAD 18/8/2013

22 comments:

  1. alhamdulillah...
    doakan saya termasuk dalam golongan yang dapat segera berbaiat kepada al-Mahdi, abah.

    ReplyDelete
  2. Insyaallah Sri. Ke mana kamu menghilang cukup lama? Semoga abah, kamu dan mereka yang beriman dapat bersamanya untuk perjuangan lebih besar.

    ReplyDelete
  3. maafkan saya abah, saya terbenam dalam rutinitas. tetapi saya memastikan diri untuk menjenguk blog abah hampir setiap hari.

    salam saya untuk saudara kita, Muhammad.

    ReplyDelete
  4. Salam juga untukmu Sri. Insyaaallah nanti abah sampaikan salamu kepadanya.

    ReplyDelete
  5. salam, saya juga setuju dengan abah bahawa al Mahdi telah diislah pada suatu malam jumaat dan sepatutnya kiamat sudah berlaku keesokan harinya tetapi ditangguh oleh Allah ke suatu masa yang lain, persis seperti yang terdapat pada hadis. Tarikh islah? entahle...

    jika benar dia telah diislah maka sepatutnya dia mengetahui Ilmu-Ilmu Segala, Ilmu-Ilmu Roh, Ilmu-Ilmu Zat, Ilmu-Ilmu Gerak dan segala ilmu yang tidak terhitung jumlah ilmunya. Itupun kalau nak compare dengan ilmu Allah mungkin boleh sebut sebutir pasir di lautan gurun yang infiniti?

    jika benar dia telah diislah, jin-jin semuanya berada di telapak kakinya sahaja, malakaikat dikiri kanan depan belakang dan Tuhan melindunginya dari semua arah.


    jika benar dia telah diislah, maka dia mampu menghurai isi kitab al Quran dengan huraian yang belum pernah didengar dan diajar dari mana-mana Ulamak sekalipun sejak kewafatan Nabi SAW.

    jika orang yang disangka atau didakwa al mahdi itu tidak memiliki kelebihan seperti di atas, maka koman spanar lah orang yang didakwa tu sebab ADA (yes, he really among us) hamba Allah yang memiliki kelebihan di atas. sepatutnya Al Mahdi tidaklah kurang darjatnya dari yang disebutkan tersebut.

    tetapi kalau kurang pun dan Allah lantik jadi al Mahdi, saya pohon supaya saya dapat ikut dia...

    ReplyDelete
  6. Alangkah indahnya bila membaca tulisan saudara.. Saudara mengatakan itu dan ini dengan perjalanan cerita yang amat menarik.. Namun sayangnya, hakikat sebenar penulisan saudara tidak lebih dari hikayat yang mirip kepada cerita dongeng dahulukala..

    Saya membaca hampir 5% sahaja penulisan saudara.. Dan saya temukan banyak cerita-cerita 'lucu' di dalamnya.. Tambah mengelikan hati apabila saudara mengatakan bahawa saudara kenal akan Muhammad (Imam al-Mahdi) dan Muhammad itu pula rapat dengan saudara.. Alangkah manisnya hidup saudara jika begitu..

    Saudara.. Jika semua manusia di bumi Allah (termasuk ulama'-ulama' besar dan para Mujahideen di seluruh dunia) tidak punya kemampuan untuk mengenali Imam al-Mahdi, apakah kelebihan yang saudara miliki hingga mampu rapat dengannya? Berikan satu sahaja sebab yang membuktikan saudara layak untuk bersemuka dengan Muhammad al-Mahdi berbanding semua manusia lain..

    Saudara.. Jangan berkata sesuatu yang saudara sendiri tahu tidak ada kebenarannya.. Jangan berkata sesuatu yang bukan haq saudara.. Jangan berkata sesuatu demi untuk mendapat pujian manusia yang sedikit nilainya.. Bertaubatlah.. Pohonlah Keampunan Allah SWT.. Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Pengampun..

    Saudara.. Imam al-Mahdi itu pasti akan tiba.. Dan dia tetap akan keluar di khalayak manusia walaupun semua manusia menafikannya.. Janganlah ada antara kita yang terlalu ta'sub sehingga berkata sesuatu yang bukan haqnya.. Yang paling penting adalah tingkatkan usaha kita untuk memperlengkapkan kesatuan ummah bagi menyambut kedatangan al-Mahdi.. Bukan dalam ilmu kita untuk berkata al-Mahdi akan tiba dengan pakaian yang begini, wajah yang begini, cara yang begitu, berbuat begini dan begitu melainkan berpandukan apa yang diperkatakan oleh Rasulullah SAW.. Bukan juga dalam ilmu kita untuk berkata al-Mahdi akan keluar pada waktu sekian hari sekian bulan sekian dan tahun sekian di tempat-tempat sekian melainkan apabila Allah SWT berkehendakkan yang demikian..

    Saudara.. Tulisan saudara hanya akan membuahkan pandangan tentang betapa ceteknya pemahaman sebenar saudara tentang Hakikat Akhir Zaman.. Saya juga bukan begitu arif, bahkan tidak ada kelebihan langsung dalam memperkatakan sesuatu yang bukan dalam ilmu ini.. Tetapi gaya dan bahasa saudara mengatakan seolah-olah saudaralah orang 'kepercayaan' al-Mahdi.. Namun pada pandangan saya, saudara tidak lebih cuma hanya mahukan perhatian yang lebih dari kalangan manusia terbanyak..

    Wallahu`alam..

    Pesanan saya : "Saudara.. Celakalah manusia-manusia yang menjual urusan Akhirat (agama) dengan harga dunia yang sedikit.. Dan berbahagialah manusia-manusia yang menjaga lidah mereka.. Ingatlah saudara, bahawa barangsiapa yang membuat khianat (menipu) dengan menggunakan nama Allah dan Rasul-Nya; maka haram bagi mereka itu bau Syurga walaupun bau Syurga itu dapat dihidu dari jarak yang jauh"..

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas nasihat dan ingatan tuan. Sebenarnya saya ada 2 pilihan. Pertama, mendedahkan diri saya kepada umum sehingga saya dikenali, kemudian mendedahakan Muhamad kepada umum sehingga menjadi fitnah besar.

    Atau keduanya, menyembunyikan diri saya dan diri Muhamad itu sepenuhnya, Tujuannya supaya manusia tahu bahawa kisah IM benar dan berasas.

    Saya telah menulis panjang lebar tentang IM dalam blog saya, Mencari Damai diLangitMu. Elok anda ke sana dan baca dengan detail segala keterangan saya tentang sifat-sifat fizikal Muhamad yang sama dengan hadis nabi dan keterangan ulamak.

    Saudara sudah termasuk orang yang kesekian kalinya mengkritik saya tentang IM. Tetapi orang yang ingin mengenali saya (menjadi rakan FB saya)lebih ramai daripada itu.

    Kalau saya hendakkan nama, popular dengan cerita2 IM, pasti saya akan mendedahkan diri saya kepada umum.

    Tujuan saya memanaskan cerita IM ini adalah supaya manusia2 akhir zaman tidak terkejut dengan kedatangannya. Itu sahaja.

    Kalau Tuhan mentakdirkan saya menjadi orang yang dekat dengan IM, maka belum tentu saya menjadi ahli shurga kalau saya menentangnya.

    Doa saya kepada Tuhan sejak 30 tahun lepas ialah supaya Tuhan mempertemukan saya dengannya, menjadi pembantunya dan mendapat syahid dalam perjuangan bersamanya.

    Itu sahaja. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abah, saya sangat setuju dengan apa yang abah katakan :
      ..Tujuan saya memanaskan cerita IM ini adalah supaya manusia2 akhir zaman tidak terkejut dengan kedatangannya. Itu sahaja.
      .....
      semoga kita menjadi manusia-manusia pilihanNya, amin.
      wassalam,
      penunggu imam mahdi

      Delete
  8. Abdel Malik Mus`ab al-Zamakhsyari...

    kamu baca tak habis? kemudian kata begitu begini kepada abah? hebatnya kamu tahu apa yang ada dalam isi hati abah.. kalau ipin mesti kata hebat hebat hebat... haha

    abah berangan Muhammadnya itu al Mahdi, apa salahnya? biarkanlah abah yang umurnya lanjut. Tuhan boleh lantik sesiapa saja jadi al Mahdi jika Dia Mahu. tapi abah pun jangan terlebih berangan sudahlah...

    apapun serah pada Allah sahaja... ok

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Abah dan Saudara Abdul Malek,

    Terima kasih abah kerana mengadakan medan informasi ini..
    Terima kasih juga kepada Saudara Abdul Malek kerana memberi ingatan yang baik kepada kita semua..

    Cuma saya juga bersetuju dengan ingatan Saudara Abdul Malek..
    Takutlah kepada AllAH, atas sebab kita mengatakan sesuatu yang tiada haq dlm kebenaran.. kita terlalu banyak berkata - kata.. sungguh banyak kata pasti akan ada kesilapan..

    Saya bimbang mengenai orang yang disangka IM. Abah menggangap dia bakal IM sedangkan mungkin bukan dia..
    Pemuda itu pula mungkin menganggap pada dirinya sesuatu yang bukan dirinya..

    Tiada masalah membuat kajian dan berkongsi maklumat sbg kesedaran..
    Tetapi jika abah terlalu yakin dengan pemuda tersebut saya rasa kesan kepada pemuda itu dan pembaca adalah tidak baik.. Pasti abah akan ditentang oleh ahli agama jika abah terang - terang mengatakan tentang seseorang sebagai IM.
    Jadi simpan sahaja pandangan mengenai IM untuk abah sendiri.. bukankah itu lebih selamat.. pasti ALLAH tunjukkan kepada pilihanNya iaitu orang yang akan mengenal IM, iaitu pada masa dekat baiah nanti.

    Saya yakin jika pemuda itu IM sebenar, pasti dia akan lari dari orang yang mengatakan pada dirinya berkait sebagai IM seperti keadaan abah dan pemuda itu.

    Saya sangat kasihan kepada IM sebenar kerana dia terpaksa menanggung beban yang berat.. pasti dia akan lari untuk menerima takdir tersebut. Semoga AllAH membantunya.
    wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. sudAh abah jelaskan perkara berbangkit inidalam post MARI SAYA JELASKAN KEKELIRUAN ANDA.Terima kasih. Semoga Allah memberi hidayah & taufikNya kepada saya dan kita semua.

      Delete
  10. bagus tulisan abah, saya nak tanya adakah betul yang imam mahadi akan muncul pada 2015. kerana ada segelintir blog yang menulis karya Jaber Bolushi yang berjudul “OKTOBER 2015 IMAM MAHDI AKAN DATANG”…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang Afik tak perlu sosah2 cari tunggu Imam Mahdi tahun 2015.
      Imam Mahdi eHafeez hehe.. yg kuat onani tuh abang dah jumpa..

      Delete
  11. abah ada fb kan, boleh saya tau apa nama account fb abah, boleh saya jadi rakan fb abah?

    ReplyDelete
  12. kamu hanya tergila gila kan almahdi yg langsung tidak mencintai kamu oleh sebab kamu semua imi lebih mencintai dia de mencintai Allah dan Rasul...semakin kamu tercari2 semakin jauh lah dia dr kamu......caro Allah dan ikut sunnah Rasulullah saw...sumber kebenaran...jika kamu sdg menuju kearah itu insyaAllah kamu. adalah diantara yg terpilih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kamu sebut lagi, kamu bilang Imam Mahdi AS langsung tidak mencintai kamu. Jangan kamu syak buruk sangka lagi terhadap Imam Agong kita itu, karena dialah satu2nya Ahlulbait Nasab Nabi sebagei wakil Nabi. Allah telah nobatkan beliau penanggong beban semesta alam, dialah Penyelamat Ummat di Akhir Zaman ini...

      Mencintai Imam Mahdi AS (Muhammad Ke2) adalah sama juga seperti kamu mencintai Nabi Muhammad SAW. Mencintai Nabi SAW adalah sama juga seperti kamu mencintai akan Allah Tuhan Semesta Alam, karena baginda itu Utusan-Nya menyampaikan, menyeru Manusia Sejagat kejalan AlHaqq Kebeneran. Namun diAkhir Zaman ini, Dunia Islam, ajaran tulen Nabi dll lagi telah di corrupted musnah ranap segala2nya, tenggelam dilanda Tsunami Fitnah Dajjal Akhirul Zaman...

      Jalan Syiah ada, jalan Sunni (ASWJ) pun ada. Jalan Mahdi Palsu lagi banyak2 ada. Jalan Imam Mahdi Sejati maseh tersembunyi baru sikit2 tersebar pun ada.. Sudah banyak jalan2, bercabang2 jalan, bersimpang-siulnya jalan2... Namun diAkhir Zaman hanya ada satu jalan. Jalan yg mana satukah yg kamu mahu ikut dan turut....???? Sebelum ketemu itu jalan jangan lopa, hahaha... Jalan2lah dulu cari makan... Allahu'alemmm...

      Delete
    2. special brand

      Delete
  13. Imam Mahdi dari ahlulbait Rsulullah SAW dr anakcucucicit Sayyidatina Fathimah.....
    W'alam...

    ReplyDelete
  14. ..... AHLULBAIT IMAM MAHDI AS DARI NASAB SIAPA ...??

    Dari Saka-Baka Siti Fatimah dgn Imam Ali itu AsSyariff gelarannya.
    Sedangkan Ahlulbait pangkat AsSayyed dari Sulbi Nabi dgn siapa?
    Makanya gelaran AsSayyed itu dari Saka-Baka siapa cobak teka.??
    Selagi ngak dipecah teka-teki ini sentiasa ramei tertipu terpedaya.
    Barangsiapa kata AlMahdi dari Fatimah dgn Ali ha3... dia pendusta.
    Berdusta atas Rasulullah hukumnya kerat lidah he3... padan muka.
    Jangan Pak Anon risau itu gurauan semata tapi tersirat misterinya.
    Kalo dikhabarkan kesah silem nescaya luka lama bedarah semula.
    Kapan SiDia datang terlerai kemelut keluarga ribuan tahun lamanya.
    Dinama 3 Sekeluarga antara Anak Kandong dgn Cucu jauh bedanya..

    ReplyDelete
  15. gak tau, kasih tau kalo kamu tahu

    ReplyDelete
  16. WAJAH ALMAHDI - SEMUA MANUSIA TIDAK MENGENALINYA..??
    AlMahdi bukan berjalan bersendirian tetapi berdiri atas satu pasukan.
    AlMahdi sedang melatih mengatur satu pasukan jihad Akhirul Zaman.
    Bermakna pasukan Bani Tamim kenal wajah AlMahdi bukan omongan.
    Yg berkata semua manusia ngak kenal wajah AlMahdi dia melucukan...
    KESUKARAN PASUKAN ALMAHDI TERAJUI AKHIRUL ZAMAN...???
    Berebut jawatan AlMahdi antara AsSyariff dgn AsSayyed satu halangan.
    Pembelotan dari dalaman upahan Dajjal melemah gagalkan perjuangan.
    Ejen2 Dajjal dan Yakjod Makjod sentiasa berusaha batalkan kebangkitan.
    Special brand ada ha3 Special Branch lagi merata2 ada intip pergerakan....

    Ejen2 dalaman sentiasa me

    ReplyDelete
  17. Inilah Hakekat Namanya... Muhammad bin Abdullah..??
    Nama Muhammad bin Abdullah itu nama jolokan semata.
    Seperti Nabi dipanggil Abu Qasem oleh sahabat baginda.






    ReplyDelete